Для Миколаївського обласного краєзнавчого музею розробили нову айдентику
Сьогодні Миколаївський обласний краєзнавчий музей презентував нову айдентику установи, яку створила команда агенції соціальних проєктів Platfor.ma. В основі візуального стилю – музейні експонати, архівні фото та кольори природи Миколаївщини.
У минулому році музей відзначив своє 110-річчя. Сьогодні МОКМ є найбільшим музейним об’єднанням області з 5 філіями, де зберігається понад 400 тис. експонатів. Після початку вторгнення команді довелось розібрати експозицію та евакуювати частину колекції. Також від обстрілів сильно постраждала будівля музею. Роботу змогли відновити лише у березні 2023-го, а відновлення експозиції триває ще й досі.
«Ми закохались у Миколаївський обласний краєзнавчий музей з першого погляду – тут неймовірна команда та безліч автентичних експонатів, які мають важливе значення як для Миколаєва, так і для всієї України, – кажуть у Platfor.ma. – Проте, як у більшості державних музеїв України, у команди МОКМ просто не вистачає сил та ресурсів на якісне оновлення айдентики, особливо в часи війни. Втім, війна – це особливо важливий час для музеїв, аби бути видимими. Адже музеї зберігають національну пам’ять, формують ідентичність народу, руйнують імперські та радянські міфи й мотивують українців цікавитись власною історією. А нам дуже хотілось у цьому допомогти».
В основу айдентики поклали найцінніше – історичні та природничі експонати музею. Знак логотипа – це стилізований бронзовий казан, який є одним із найбільш цікавих експонатів МОКМ. Це унікальна пам’ятка білозерської культури (середина 13 — середина 11 ст. до н.е), яку було знайдено випадково на території городища Дикий Сад у Миколаєві в 1930 році.
У логотипі він розміщений на аркоподібній формі, пропорції та обриси якої відтворюють фасад арок комплексу будівель «Старофлотські казарми», де розміщується музей. Літера «М» над формою казана – це перша літера з назви міста Миколаїв. Її графема натхненна шрифтами української книжкової графіки.
Важливу частину візуальної ідентичності музею складають художні фото експонатів – від гончарних виробів трипільської культури до гербаріїв із зображенням червонокнижних рослин Миколаївщини. Кольорова гамма натхненна природою краю та залів експозиції музею. Авторкою нової айдентики музею стала арт-директорка Platfor.ma Валерія Городчаніна.
«Попри складне воєнне сьогодення, наш музей дуже популярний, – каже завідувачка відділом пересувних та стаціонарних виставок МОКМ Світлана Романенко. – Відвідувачі приходять до залів, щоб дізнатися історію краю, насолодитися цікавими експонатами, емоційно відпочити. Є серед них діти й дорослі, місцеві жителі й переселенці, військові, які боронять нашу країну. Мені здається, дуже важливо, щоб музей був впізнаваний із першого погляду: за своїм логотипом, шрифтом, кольоровою гамою. І я дуже вдячна команді Platfor.ma, яка у тісній співпраці з колективом музею створила айдентику нашого закладу».
Оновлення айдентики стане лише початком змін у комунікаціях музею. Команда Platfor.ma спільно з командою МОКМ вже розпочала оновлення соцмереж установи. Попереду – запуск нового сайту МОКМ, випуск альбому з експонатами музею та навіть створення лінійки сувенірів. Всі оновлення очікуються в травні-червні 2024 року.